home
retail2020
bedrijfsscan


Wat we voor je kunnen doen!
Spreek de taal van je klant!
Ontdek meer en ga aan de slag...
Een compleet pakket aan diensten
Met alles wat er op je afkomt, moet je kunnen bouwen op je retailorganisatie. Daarom hebben we een compleet en op elkaar afgestemd servicepakket ontwikkeld, rekening houdend met de ontwikkelingen in de markt. We laten je hieronder graag zien waar je gebruik van kunt maken.

GRS Inkoop
De basis van je bedrijf wordt gevormd door je assortiment. We bieden je daarom een ruime portefeuille aan tuinbranche leveranciers waarmee gestaffelde (meer inkoopvolume is meer inkoopvoordeel) condities zijn afgesproken en waarop je zonder inspanningen kunt meeliften. Daarnaast zijn selecties gemaakt van rendabele assortimenten in de vorm van schappenplannen die modulair beschikbaar zijn voor verschillende afmetingen van afdelingen. Onze grootschalige huisbeurzen -die vier keer per jaar worden georganiseerd- laten de laatste trends zien, maken het je gemakkelijk om efficiënt in te kopen en zijn een bron van inspiratie.

 
De GRS Bedrijfsmonitor en Bedrijfsscan
Een goede aanpak begint bij weten waar je staat en waar je heen wilt gaan. Met de GRS Bedrijfsmonitor kunt je je bedrijf vergelijken met ruim 80 anderen en proberen we je proactief te monitoren zodat we het je kunnen laten weten als we kansen of bedreigingen zien. De GRS Bedrijfsscan gaat een stap verder: samen met jou kunnen we de prestaties van je tuincentrum verder in beeld brengen waardoor het snel duidelijk wordt waar er verbeteringen mogelijk zijn.

De GRS Academy
Kennis en kunde worden steeds belangrijker. Daarom biedt de GRS Academy de belangrijkste trainingen aan voor jezelf èn je personeel. Het aanbod varieert van een redelijk intensieve managementtraining tot een korte opfriscursus voor de verkopers op de winkelvloer. Hierbij werken we samen met professionele trainingsbureau ’s die voor GRS specifiek op de tuincentrumbranche afgestemde lesmaterialen hebben ontwikkeld.

Het GRS Advieshuis
Wil je echt aan de slag met je bedrijf om het onderste uit de kan te halen, dan kun je je laten ondersteunen door één van de adviseurs uit het “GRS Advieshuis”. Door de wol geverfde experts stippelen samen met jou een resultaatgerichte aanpak uit die zich dubbel en dwars terugverdient. De voorbeelden dat deze aanpak werkt zijn er inmiddels volop. Laat je gerust eens uitdagen om door een andere bril naar je bedrijf te kijken tijdens een eerste en vrijblijvend kennismakingsgesprek.

De GRS marketingcampagne
In zowel Nederland als in België bieden we een professionele marketingcampagne die erop is gericht de lokale naamsbekendheid en aantrekkingskracht van je tuincentrum te verbeteren. Deze campagne bestaat niet meer alleen uit folders maar voorziet ook in aankleding van de winkel (koofborden, banieren, posters) en online behoeften. Met deze –geheel op maat te maken- campagne kunt zonder al te veel inspanningen en tegen een concurrerend tarief werk maken van je promotie.

Marketing voor iedereen!
Ook in 2018 biedt GRS Retail B.V. haar ondernemers weer de mogelijkheid gebruik te maken van een complete marketingcampagne. Om de campagne zo toegankelijk mogelijk te houden, betalen ondernemers net als in 2017 geen vaste marketingbijdrage om gebruik te maken van onze marketingmiddelen. Ondernemers betalen slechts voor datgene dat ze bij ons afnemen en kunnen daarnaast geheel kosteloos gebruik maken van een aantal basiselementen. Er is bovendien geen minimale folderafname.

De marketingcampagne bestaat grofweg uit drie pijlers: gedrukte uitingen (huis-aan-huis verspreiding), instore (communicatie op de winkelvloer) en online (website en social media). We bieden een complete mix van marketingmiddelen waaruit een ondernemer zelf kan kiezen war voor zijn of haar tuincentrum van toegevoegde waarde is.

Marketing op maat
Middels ons Printing on Demand systeem, hebben we de mogelijkheid alle marketingmiddelen op maat te maken. Voorzien van een eigen logo en huisstijlkleuren, om zo het door de ondernemer opgebouwde imago zichtbaar terug te laten komen in alle marketing-uitingen.

De consument bepaalt
Bij het ontwerpen van de promotiemiddelen houden we steeds vinger aan de pols als het gaat om consumentengedrag. Daartoe doen we iedere twee jaar uitgebreid onderzoek naar trends en bestedingen. Dat geldt voor de 'klassieke' gedrukte uitingen (print) maar uiteraard ook voor de winkelvloer (instore) en online. Zo houden we in de communicatie goede aansluiting met de klant!

Meer over het onderzoek

>> Download de samenvatting

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Energie en inspiratie

>> Lees meer over ons innovatieplatform
>> Lees meer over Retail2020

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Persoonlijk contact

Wij maken jaarrond actief afspraken met verschillende ondernemers om over dit onderwerp in gesprek te gaan. Wil je nu al met ons sparren over de toekomst van je bedrijf? Neem dan contact op met Wieger Galema (voor Nederland) of Laurent Vandevelde (voor België).

>> Alle contactgegevens op een rijj