GRS Retail en Prickels slaan de handen ineen om tuincentra in Nederland en België nog beter te bedienen. Beide organisaties dragen al jaren op hun eigen manier bij aan het ondersteunen van het vrije ondernemerschap van tuincentra-eigenaren.
Hoewel er verschillen zijn in aanpak, is de overkoepelende missie van beide organisaties nagenoeg gelijk: het ondersteunen van tuincentra-eigenaren met hun vrije ondernemerschap. Deze gedeelde visie, gecombineerd met het streven om maximale waarde te bieden tegen minimale kosten, maakt de samenwerking tussen GRS Retail en Prickels een logische stap.
Op 1 juli 2024 zal GRS Retail de dienstverlening van Prickels overnemen. Dit betekent dat de Prickels-leden, GRS-leden worden, weliswaar met een aangepast dienstenpakket.
Voor de nieuwe GRS-leden biedt deze stap aanzienlijke voordelen, waaronder meer power vanuit de centrale GRS-organisatie, waaraan al 141 tuincentra zijn verbonden. Voor de bestaande GRS-leden betekent dit dat de kosten beheersbaar blijven, terwijl het voor de tuincentra gezamenlijk resulteert in een groter inkoopcollectief.
Deze stap brengt ook meerwaarde voor de leveranciers van GRS, met onder andere verbeterde efficiëntie in de logistiek en een groter aantal bezoekers op de GRS-huisbeurzen.
De overname van Prickels' dienstverlening past perfect binnen de ambitie van GRS Retail om een voorsprong te behouden in de aantrekkingskracht van tuincentra.